home sweet home

Nu är jag hemma från stockholm och jag kan säga att den där lilla trippen till storstaden var välbehövlig. Kan man koppla av i stockholm? Svar: jaa!! Skönt att bara komma bort från allt. Att få vara på en annan plats än vanligt, då har jag som lättast för att koppla av ordentligt!

Det blev en del inhanndlade kläder och annat men inte så mycket som jag hade hoppats på! Jag handlade inte ens upp alla pengar jag hade med mig, vad var det för fel liksom? men en jacka, mössa och halsduk, strumpbyxor x4, kjol, tunika, blusar, koftor, byxor, väska, örhängen, hårband, smink och lite annat, det är väl inte så illa ändå kanske.

På tisdagen när vi kom upp åt vi lunch med pappa gyalog, sen gick vi i affärer, gick i affärer och gick i affärer. Sen bar det av hem till ebbas brors lägenhet på kvällen och jag slocknade direkt efter Ugly Betty i soffan, helt klubbad!

Onsdagen spenderades såklart också i affärer men jag hade skitsvårt att hitta någonting och blev på grund av det, ryggont, fotont och huvudvärk väldigt sur. Men det blev okej när vi satte oss på ett fik och ebba petade bort bärfrön med en tandpetare från mina tänder. Dumma moodie!
Sen blev det High School Musical 3, grät liite bara! Bra film, kanske extra bra för att jag kände mig lite mer känslosam den dagen än andra.
Efter filmen inträffade den den mest hemska händelsen i hela mitt liv! Ebba och jag skulle åka hem till lägenheten och är på väg till tunnelbanan när Ebba ropar " jag hör att den kommer nu Sofia, spriiing!" Jag men sjukt hala skor börjar springa lite sakta samtidigt som jag ser Ebba springa längre och längre ifrån mig. "Ebba du hoppar inte på det där tåget utan mig, okej!?" Men såklart hörde inte hon det, så jag såg henne hoppa på tunnelbanan, såg dörrarna stängas och tåget åka iväg, utan mig! Där står jag alldeles ensam, har aldrig innan i mitt liv åkt tunnelbana, vet inte ens vart jag ska eller vart jag är! Himlans roligt!
Men jag kom rätt sen i alla fall och när jag kom fram kunde inte Ebba sluta skratta, hemsk kvinna det där! Tur att jag tycker om henne ändå.

Sen i alla fall så var det bara torsdagen kvar och vi släpade runt på våra jävla resväskor i alla affärer. Träffade Tilda gjorde vi!<3  Efter den sista shoppingrundan satte vi oss på ett fik och åt lite macka innan vi åkte hem! Och sen väl hemma så var det läskigt mycket snö, hur kom det sig kan man undra!

Nu har jag sovit i min egna säng inatt och fått mysa med min mamma, färgat syster ysters hår och lagt i min hårbotten. Och I eftermiddag blir det fika med Ballan, och kvällen spenderas med Elin, Emma och Sanna som jag inte har träffat på läänge! Extra mysigt!! <3  Nu är det bara Fabbe som saknas, som jag inte har träffat på typ en månad eller mer, extra ledsamt! Men jag överlever!

Pussochhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0