nej nu hatar jag inte hemmakväll

Mysigt med lite high school musical 2 igår kväll, det blev rätt till slut och vi fick ett litet plåster på såret faktiskt!
Idag har vi haft temadag i skolan, vilket var ganksa roligt fakitskt. Fast vi hade värsta lama läraren som inte gillade ebbas knark-läppsalva! Konstig kvinna!

Jag kan berätta att våran lägenhet är STÄDAD nu ! Så himla skönt! Grattis till Ebba Gynekolog som lyckades bra med sitt livs första badrumsrengöring, eller vad vi nu ska kalla det. Jag och matilda var duktiga och städade köket och hallen. Till och med så är det våttorkat överallt, riktigt härligt att gå utan strumpor nu!!

Min mamma var här och hälsade på en stund nu innan hon åkte på möte med ME-folket, hon är snäll !
Snart kommer hon tillbaka och ska hämta lite grejer, då blir det hej då till datorn bl.a så jag slipper släpa på den på tåget hem på lördag.. Jag får försöka klara mig utan den ikväll helt enkelt, det ska nog funka.

Fy vad jobbigt med lov alltså, sjukt svårt att veta vad man ska ta med sig för kläder hem, jag vet ju inte vad jag vill ha på mig på måndag liksom, till exempel. Jag packar alltid för mycket ! Dessutom ska Ebba och jag åka till Stockholm tisdag till torsdag vilket gör det hela  ä n n u  jobbigare, hur tusan ska jag veta vad jag vill ha på mig när vi är där? Jag måste verkligen packa smart för annars blir det snuskigt jobbigt att få med sig allting på tåget dit och hem. Dessutom måste jag ju ha plats i väskan för att få med mig det jag handlar där.. Shit det här kommer bli svårt ! Min fina, feta hårfön får nog stanna hemma...

Nog med klagandet! Något roligt är att jag ska till Jossan i Sävsjö (Jossan=roligt Sävsjö=mindre roligt) och äta kinamat och mysa med lite klasskompisar och några andra också kanske! Mysigt mysigt ! Sen blir det till att åka hem till Tranås och färga mammas hår innan hon ska på feeest och så ska jag färga systers hår också, så blir det bio också kanske, vem vet ! Det är nog dags att ställa om klockan i helgen också va, skönt i så fall, en extra timma att sova!

Nu ska jag packa det sista innan mamma kommer,
toodiloo !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0