"Tre systrar och en mamma" kanske

Ebba är elAk och lämnar mig nu i kväll alldeles ensam med en bok som jag måste, men verkligen inte orkar läsa. Fruktansvärt grymt tycker jag ! Men jag har faktiskt dammsugat här hemma, duschat och bäddat både Ebbas och min säng så jag tycker att jag är värd att titta på en film nu och ta tag i den där boken lite senare istället.

Fy vad jobbigt det är att städa egentligen! Dammsuga är så fruktansvärt tråkigt för först måste man plocka upp all skit man har på golvet innan man kan börja, och sen står man där och sliter och rycker alldeles för hårt i slangen så man får hela tunga mackapären på hälen och trots allt slit så känner man ändå hur mycket äckligt damm och grus det är kvar på golvet efteråt. Det är så jobbigt när man bor tre personer i en och samma lägenhet och inte har något smart städschema eller något att gå efter. Det har blivit dammsugat ordentligt här 3 gånger sen vi flyttade in den 17 augusti eller vad det kan ha varit, och det är jag som har dammsugat alla tre gångerna. Men jag menar, hur äckligt är det inte? Tre gånger på två månader. BLÄ! och det är så äckligt i köket så man bara vill kräkas! Men en liten insats har jag ju gjort idag i alla fall, all städning är ju faktiskt inte upp till mig att sköta.

Nu är jag värd en film så
Tjingeling !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0