en hjälpsam tomtenisse tack

Ebba och jag bildar verkligen det absolut bästa tvätt teamet, ebba läser instruktionerna och jag trycker på maskinens alla knappar ! Extra smidigt ! Så nu är tvättningen i full gång, nu är det bara hela lägenheten som ska bli ren också!

Det satt nämligen en lapp på våran dörr nu i eftermiddag där det stod att hela lägenheten ska städas för terminens första städkontroll ! Lagom mysigt att typ göra rent avloppet !! Jag vet inte ens hur man gör, men ebba får väl fjäska lite för våran granne. Hon är bra på det har jag märkt ! Sen är det väggarna i badrummet, kylskåpet, spisen, ugnen och massa annat som ska göras rent också men det är väl bra att få en  s p a r k   i   b a k e n  (älskar uttrycket) antar jag. Speciellt vi, "som är värre än killar" som min kära sambo en gång sa.

Innan ebba (kors i taket) dammsög hade vi nog kunnat skrapa ihop en hel frukost från vårat köksgolv, så fräscht har vi det! Så om någon känner för att besöka oss någon gång, förvarna oss så vi kan städa lite ! Eller förresten, det behövs nog inte för vi kommer troligtvis inte göra något åt skiten ändå!

Är du dammalergiker eller blir allmänt äcklad av smuts, stanna hemma helt enkelt!

Nehe, hon i rummet bredvid dansar för fullt och jag blev lite inspirerad av den där städlappen så jag ska nog plocka iordning och damma lite i mitt rum, dammsuga lite och sen tänker jag nog vika ihop alla mina kläder snyggt i garderoben. Så måste jag bli kvitt min huvudvärk också.., och sätta på två nya maskiner tvätt ! Det blir en rolig kväll detta!


Kommentarer
Postat av: näääänie

jag kan vara din nisse ;>

2008-10-21 @ 17:45:32
URL: http://storcken.blogg.se/
Postat av: näääänie

jag kan vara din nisse ;>

2008-10-21 @ 17:46:09
URL: http://storcken.blogg.se/
Postat av: Guess who?

Jasså städinspektion, inte ett dugg avundsjuk! ;D

2008-10-21 @ 19:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0