Ida?

Som sagt så var jag ju ledig idag, så jag passade på att ta en tripp till sjukhuset!
Fy vad läskigt det var ska jag säga er,  jag har aldrig varit på sjukhus utan min mamma en enda gång i hela mitt sjuttonåriga liv ! Och vet ni vad som hände?
Jag sa till i receptionen och allt sånt och hon som satt där i luckan tog lite information och sa "vasågod att sätt dig i väntrummet"
Så jag gick och satte mig på en av stolarna, tog upp en tidning och började läsa.
Sjukhusfolk kom ut och ropade upp namn efter namn:
- Ida? Är ida här? Nehe...
Och jag fortsatte läsa,
Efter typ en timma såg jag en sjuksköterska titta på mig och säga:
- men är det inte du som sitter där som är Ida?
Jag skakade på huvudet och hon gick iväg. Men kort efter kom hon tillbaka,
- heter du palm i efternamn? Ja då är det dig vi har ropat på.
Så dom hade fel tilltalsnamn (eller vad det nu heter) inskrivet på mig i deras datorer, hur lustigt är inte det ?
Men jag fick ju hjälp till slut i alla fall, eller hjälp och hjälp, jag fick prata med en doktor och han sa att han inte kunde hjälpa mig. Så var det med den timmen av väntan !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0