Jag ska slå den människan som uppfann pengarna !

Vad jag hatar att  a l l t i n g , precis a l l t i n g  handlar om pengar ! Pengar är fan det värsta jag vet, jag hatar dom!

"Ska vi åka och shoppa?"
"Jag kan inte, jag har inga pengar..."

"Ska vi ta en fika på stan?"
"Jag kan inte, jag har inga pengar..."

"Ska vi hyra en film och flöta godis?
"Jag kan inte, jag har inga pengar..."

Jag kan inte göra någonting! Jag kan inte ens handla mat förän jag får pengar nu den sista... Jag får helt enkelt leva på det jag har i frysen vilket i princip är : kycklingburgare och pommes... Fast det är visst inte alls långt kvar till månadsskiftet såg jag nu! Gud vad skönt!

Hoppas nu bara att allting löser sig med mammas och pappas diskussion om ekonomin när det gäller att ha mig boende här i Nässjö. Fy vad jobbigt det är att höra båda deras historier och åsikter och att sitta i mitten av allting när dom inte kan kommunicera med varandra. Det blir bara missförstånd hela tiden och massa skitsnack. Där sitter jag mitt i smeten och kan inte göra ett smack förutom att lyssna på deras gnäll om hur jobbigt det är. Men tror dom inte att det är jobbigt för mig? Att höra min pappa säga massa taskiga saker om min mamma och tvärt om det är inte det roligaste...och att hela tiden höra hur lite pengar dom har och veta att man är en av orsakerna till det, det mår man inte heller speciellt bra av. Det tar på krafterna och jag känner hur energin minskar, jag orkar inte längre men 
j a g   v i l l  i n t e  f l y t t a  h e m !

"Det är bara pengar Sofia, det är klart att du ska flytta !"
  sa min pappa för tre månader sedan, jag undrar om han fortfarande tycker att det var en så bra idé...

Kommentarer
Postat av: nääänie

pengar är åt helvete, men det är bara pengar.

och det finns så mycket annat som är bättre.

men när det blir jobbigt så vet du var jag finns. <3

2008-09-28 @ 20:36:09
URL: http://storcken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0