osäkert

FY vad jag  h a t a r  att det är någon äcklig jävla gubbe som står utanför våran port jämt på kvällarna nu när det är mörkt ! och FY vad jag  h a t a r  att våran ingång är vänd bort mot gatan där ingen ser. Och vad jag  h a t a r  mest av allt är att i kombination med detta så är det dåligt upplyst och jag är fruktansvärt mörkrädd ! Det är ju inte meningen att jag ska vara livrädd varje gång jag kommer hem själv. Som nu ikväll till exempel när jag kom hem från dansen, då såg jag honom gå på vägen mot våran port när jag svängde in mot lägenheten, men jag tänkte bara att han skulle gå förbi så det enda jag gjorde var att sakta in lite så att han skulle hinna försvinna innan jag hoppade av min cykel, ställde den i cykelstället och låste den. Men nej nej, då ställde han sig precis utanför porten och ändå om han kanske inte är farlig så kände jag mig sjukt osäker, speciellt eftersom det var mörkt ute och jag var helt ensam... Så jag ringde Ebba bara för att prata med någon, men ändå kände jag hjärtat slå fortare och jag började fumla med nycklar och cykellås och tappa grejer och hålla på. Usch jag tycker verkligen inte om det, vad fasen ska man göra åt det liksom ? Jag har väl rätten att känna mig säker utanför mitt eget hem ? Nej jag kanske överreagerar !
Jag får trösta mig med att dansen är sjukt rolig och att vi har fått en extra  kvart på danslektionen!
                                                                                           
                                                                      



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0