Är vi frisörelever verkligen så speciella att folk orkar lägga ner sån energi ?

Idag fick jag höra att jag var "ideal-frisören", och varför ? jo för att jag hade hårband och skärp i midjan. Tydligen så är det bara vi som går frisör som har det, och tydligen så ser vi ut på ett visst sätt. Det var i alla fall vad jag och Anna fick höra idag och är det inte jävligt sjukt vad folk folk snackar? Troligtvis är det ju bara för att dom inte har någonting bättre för sig och bara behöver någonting att prata om och då är visst vi lättast att börja skvallra om...
Vad gör det om vi bryr oss om våra hår och tycker om att det faktiskt ser bra ut när vi orkar fixa det ?
Vi går frisör, är det inte ganska bra att vi försöker se efter våra hår då ? Jag skulle inte vilja gå in till en frisör som ser för jävlig ut i håret och beställa klipptid, jag skulle vända i dörren ! Dessutom så är det inte ofta jag fixar mitt hår, och jag tror att jag talar för nästan alla av oss när jag säger att man faktiskt inte orkar varje morgon. Ett hårband ! Hallå, det är min räddning när jag inte orkar med mitt hår, det är det jag använder för att dölja morgonfrillan !
Mysbyor är det tydligen fölk som kommenterar att vi aldrig har på oss, utan vi är så uppklädda varje dag. Jag tror nog att (i alla fall nästan) alla i våran klass har haft mysbyxor i skolan minst en gång, och varför är det så konstigt om vi inte skulle ha det ? Hur många finns det inte på skolan som aldrig, inte ens en gång har haft mysbyxor i skolan ? En hel del är min gissning !
Sen har jag en sak till som jag har hört och som jag har funderat på, Varför säger vissa att vi får betyg för hur vi klär oss ? Det är nog det dummaste jag hört! Vi klär oss precis hur vi vill, i mysbyxor eller inte, håret utsläppt eller draget bakåt med ett hårband, och vi gör det u t a n att det påverkar våra betyg !!

Kommentarer
Postat av: frisören

jag blir så arg!!!!!!!!!

2008-09-11 @ 21:23:32
URL: http://storcken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0