Dags att byta bild kanske

Varför är jag så fruktansvärt osportslig? Jag är nog född så för jag har alltid hatat och alltid varit läskigt dålig på alla sporter enda sen jag var liten ! Jag var den där tjocka tjejen som bara var allmät klumpig och klantade sig vad hon än gjorde. Jag kunde aldrig få bollen i hål på golfbanan, snubblade på min egen innebandyklubba på innebandy träningen och på idrottslektionerna var fotboll mardrömmen... och det är den än idag.

Jag vet inte varför men jag är bara så frukatansvärt sämst på allting som har med bollar och kondition att göra! Alltid är jag underlägsen på idrotten i skolan, och därför blev det så tråkigt när vi hade idrott med killar idag när vi spelade lacrosse och jag var 100 gånger sämre än alla andra. Och så är jag så himla töntig så jag bara ger upp och inte engagerar mig när det är någonting jag inte är bra på. Fy vad tråkig jag är.

Men sen är det en sak som jag kom att tänka på idag under idrotten. Varför är killar såna tävlingsmänniskor? De går in stenhårt för alling som har med tävlingar att göra oavsett om det bara är menat som lek ! Jag fick en liten flash back idag fakitskt när killarna på vår idrottslektion som vi så vänligt låtit dom vara med på började spela  enbart mot sig själva och totalt struntade i oss tjejer. Eller i alla fall kändes det som så eftersom jag som suger bara gav upp när alla andra visade sig bättre än mig.

Så var det alltid när man var 10 och hade idrottslektion, killarna tog allting på blodigt allvar och glömde helt bort att vi tjejer överhuvudtaget existerade! Jag har inte haft idrott med killar sen jag gick i femman så det var lite kul att se idag att dom fortfarande på idrotten är precis som när dom var små ! Klart att det finns tjejer som är tävlingsmänniskor också men jag är inte en utav dom, och det står jag för ! Jag leker helst lite och fånar mig, så slipper jag skämmas om jag försöker göra någonting bra men misslyckas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0