Vad är hemma ?

Nu sitter jag här i lähgenheten och väntar på att klockan ska närma sig fyra så jag kan gå ner till stationen och ta tåget till Tranås. Tänkte nämligen lämna Nässjö för helgen !
Men precis nu började jag tänka på en sak, vart tusan är mitt "hemma" ?

Är det hos pappa i sommen, där allting just nu är kaos, ser ut som skit pga allt byte av rum och två tillkomna familjemedemmar ?
Eller är det hos mamma, där jag inte ens har bott på riktigt eller varit skriven i över två år ?
Eller är det här i Nässjö, på elevboendet som jag flyttade till bara för att fly från allt annat ?
Att jag aldrig har tänkt på det här innan, jag har fasen bott i en väska i två år, sovit på minst två ställen i veckan, inte ens orkat packa upp bagen innan jag åkt iväg igen till nästa ställe, inte funnit ro eller känt vart jag hör hemma.

Så nu bestämmer jag att det här blir mitt "hemma", där jag för en gångs skull kan packa upp mina grejer och ha var sak på din plats, där det bara är mitt !
Här i lägenheten som jag inte ens orkar städa, där det krånglar med tvättider och jag måste laga min mat alldeles själv ! Hemma !


Kommentarer
Postat av: Anonym

när allting är stressigt så finns jag <3

2008-09-06 @ 11:06:44
Postat av: Din favoritsambo!

hemma med MIG <3

2008-09-06 @ 15:45:02
URL: http://ebbaebbaebbaa.blogg.se/
Postat av: Jullan bullan

Du vet att du alltid kan komma till mig :)

2008-09-08 @ 18:48:15
URL: http://juliaehn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0